(405.) T
ÚRA A TARPAI-HEGYEN

Idõpont: 2013. július 1. hétfõ
Útvonal: Tarpai-hegy

MJúlius elsõ napján átugrottunk Tarpa felett lévõ Tarpai-hegyre, a szõlõ-hegyre. Mivel még itt sem jártunk, kíváncsian vártuk, hogy mit is fogunk látni. Az idõ ma is remeknek ígérkezett napos, meleg idõ. A hegy körül egy tansövényt alakítottak ki és ezt jártuk végig. Az elsõ állomásnál parkoltunk le az autóval, majd elindultunk a PIROS TANÖSVÉNY jelzésen. Régi, de még ma is mûködõ présházak és szõlõ ültetvények között haladtunk és sorra vettük az állomásokat, melyeknél padok is és ismertetõ táblák is voltak. Egy ponton felfelé vezetett a jelzés és egyre magasabbra értünk, amíg fel nem értünk a csúcspontra, ahonnan nagyon szép panoráma várja a turistát. Lehet látni a környék erdeit, településeit, illetve az ukrajnai hegyeket is. Visszamentünk az útelágazáshoz és balra fordulva középen füves úton haladva értünk le a hegy alsó feléhez, de szorosan annak „kontúrján” haladva. A következõ tizenegynéhány állomásnál csak állomásszámot jelölõ kis táblák voltak és egy kettõnél voltak ismertetõ táblák is.
Az út nagyon hangulatos erdõben vezetett, amíg el nem értük a Szipa-fõcsatornát. Itt egy õzet láttunk gidájával és hosszú perceken át figyeltük, ahogy legelnek. Innentõl a csatorna mentén mentünk, amelyben nem volt víz, de ettõl még impozáns látványt nyújtott, ahogy követte a tanösvény, illetve a hegy vonalát. Kissé magas fûben mentünk, majd egy alternatív ágra tértünk rá, amely egy elég meredek kaptatón vezetett fel a hegyre. Kis szõlõfürtöket ábrázoló táblák jelezték a haladási irányt. A hegy egy másik magaslati vonulatán haladtunk, ahonnan inkább a Vásárosnamény-Fehérgyarmat irányába volt szebb a kilátás. Felmentünk a geodéziai toronyhoz megnézni a számát. Visszamentünk az útra, majd hamarosan mûútra értünk és visszaértünk az autóhoz.
A hegyet hamar körbe lehet járni, de sok alternatív út van, amelyekkel mindig kicsit másmilyen útvonalat lehet kialakítani, de egy valami nem változik, hogy szép kis hegyrõl van szó, amelyrõl még a kilátás is impozáns.

Szõke Timi és Csonka Zoli - Petõfi Túrakör

Ezen a napon együtt túrázott: Csonka Zoltán (Dabas) és Szõke Tímea (Dabas).