TÚRA A PUSZTAVACSI STRÁZSA-HEGYRE

Időpont: 2012. október 27. szombat
Útvonal: Parkerdő - Ágoston-major - Strázsa-hegy - Parkerdő

A mai napon összesen 15 fő gyűlt össze a Pusztavacsi Parkerdőben, hogy egy rövid sétát tegyen a Strázsa-hegyre, majd azt követően finom szalonnát süssön. Elindultunk a mező végén lévő domb felé, majd elérve az előtte elvezető földutat követve betértünk az erdőbe. Egy középen füves erdei útra tértünk rá, melyen több kis dombocska is volt, illetve egy természetes vaditató is. Kicsit nedves földesúton mentünk amelyen jóval korábban egy traktor mehetett. Az erdő még inkább zöldebb volt, de igen változatos képet mutatott. Többségben voltak még a zöldebb falevelek, de már őszies színek is megjelentek.
Ami nagyon meglep
ő volt, hogy az elmúlt hetek kevés esője ellenére is friss, zöld hajtások mutatkoztak az erdő alján. Az út képezte sokszor a válasz vonalat ősz és tavasz között. Az út egyik felén már a kopaszodó fák, a másik felén pedig a frissen nőtt zöld fű, csalán mutatta jelét annak, hogy az enyhe idő a természetet is megtréfálta. Az idő meleg volt, a fák között is kellemes hőmérséklet uralkodott kabát semmiképpen sem kellett. Elértük a volt kisvasút töltéséhez, az Ágoston Major közelébe és itt az utak kereszteződésében rövid pihenőt tartottunk. A csapat menet közben eléggé szétszóródott, de mivel nem siettünk többször álltunk meg, hogy bevárjuk a végét. Balra fordultunk és eleinte középen füves földúton mentünk nyílt terepen. A nap szinte égetett, így nyugodtan elmondhattuk a télen kívül minden évszakkal találkoztunk a mai túrán. Több út ágazott ki jobbra balra és a második bal elágazás után már szélesebb úton és inkább őszies erdőben mentünk.
A
harmadik kereszteződésben megálltunk bevárni a végét, majd mikor mindenki megérkezett bal irányba vezető úton indultunk el. Az erdő változatos színekben pompázott és az út is egyre homokosabb lett és szárazabb. Egy telepített fiatal erdőn átmenve hamarosan elértünk egy újabb nagyobb kereszteződéshez. Itt kis pihenőt tartottunk, majd balra fordultunk és a földúton mentünk egészen az első bal oldali elágazásig. Itt hamarosan egy domb jelent meg baloldalon fenyőfákkal tarkítva. Egy kis gyalog ösvényen indultunk el bal felé és egy kis emelkedőt, lejtőt leküzdve egy nagyobb dombra felmenve megérkeztünk a Strázsa-hegyre.
A csúcspont és környéke olyan volt, mintha tényleg
hegyvidéki tájékon másztunk volna fel egy csúcsra. Nagyon érdekes volt, hogy az Alföldön ilyen csodát is lehet találni az erdő mélyén. Ami rossz, hogy az út mentén nem jelzi tábla, hogy attól pár percre egy csúcspont található, így csak az tudja aki előzetesen megnézett egy térképet erről a részről. Nem mindenki jött fel a csúcsra, de aki megtette nem bánta meg.
Visszamentünk az útra és középen füves úton mentünk a második elágazásig ahol is jobbra fordultunk. Eleinte ritkább erdőben mentünk így balról melegített minket a nap. Az út mentén nagyobb tölgyfákat is találtunk. Az első elágazásnál én letértem és elmentem megnézni a Tál-halmot. Ez egy kisebb dombocska volt, de azért érdekes volt, mert erről sem tudna az ember hacsak nem néz utána előre. Sietve visszamentem az útra és utolértem a többieket. Ez az út a reggeli út folytatása volt, így ezen a szakaszán is voltak kis dombocskák, valamint sűrűbb-ritkább erdők váltották egymást. A reggeli úton visszamentünk az erdei pihenőhöz. Visszaért mindenki és hozzáláttunk a szalonnasütés előkészületeihez. Nyársat készítettünk, tűzifát gyűjtöttünk majd meggyújtottuk a tüzet és hozzáláttunk a sütéshez. Valóságos terülj-terülj asztalkát varázsoltunk a sütőhely melletti padra és egy órán belül már mindenki evett és ivott. A túra és utána a sütés jó hangulatban telt el amihez remek időjárás is társult, az hogy mennyire volt őszi azt mindenki döntse el maga!

Csonka Zoltán (Dabas)

Ezen a napon együtt túrázott: Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Katalin, Csonka Zoltán (Dabas), Hornacsekné Kucsera Ilona, Kun Levente, Kun Szabolcs, Szõke Tímea (Dabas), Szikora Dávid, (Kecskemét), Szikora Marcell (Kecskemét), Szikora Szófia (Kecskemét), Szõrös Anna, Szõrösné Székely Cecília, Törõcsik Andrea (Kecskemét), Varga Istvánné Borika.