TIHANYI TÚRA ÉS FÜRDÉS

Idõpont: 2010. július 11. vasárnap
Útvonal: Apáti templomrom - Apáti-kilátó - Csúcs-hegy - Gurbicsa-tetõ - Lapi-dûlõ - Gödrös-szabadstrand

IHatvan lajosmizsei gyermek és felnõtt gondolta úgy, hogy a délutáni balatoni fürdésért még egy könnyû ígérkezõ - de a forróság miatt végül mégis nehézre sikerült - gyaloglásnak is hajlandó kitenni magát. A gyötrelmek ellenére jó hangulatban menetelt a tömeg, és már senki sem bánta, amikor a lépcsõsoron leértünk Gödrös szabad strandjára, hogy a Magyar Tengerbe vessük magunkat...
A részletek: Ötkor indultunk a Kollégium elõl, két busszal, mert a másik járgányban 33 kerekegyházi tartott velünk - igaz, csak a buszútra, a túrára nem; Pálkövére mentek egy hetes táborba (eredetileg õk is velünk túráztak volna, de a nagy meleg nekik sok lett volna).
Szóval, a kerekegyháziakat felvettük és máris robogtunk a Balaton felé. Kilenc órakor kiszálltunk a tihanyi bekötõútnál, a kerekiektõl elköszöntünk, és nekivágtunk a félszigetnek.
Az Apáti templomromban - amely nem is rom, hanem egy rekonstruált templom - éppen mise volt, így csak csendben surrantunk el mellette. Inkább elkezdtük nem túl nehéz kapaszkodásunkat a Csúcs-hegy felé. A meleg már ekkor jelentõsen meglegyintette a homlokunkat, és ez a legyintés késõbb vad pofozkodásba ment át.
A Csúcs-hegy elõtt kitérõt tettünk az Apáti-hegy kilátópontjára, ahonnan csodásan rá lehet látni a madárrezervátummá vált Külsõ-tóra. Néhány fénykép elkészítése után hamar mentünk tovább, mert a meleg és a tûzõ Nap nem késztetett hosszú bámészkodásra.
A Csúcs-hegyen csak átszaladtunk, persze képtelenek voltunk betelni a kõzetek és a Balaton látványával. Miután a Levendulásba vezetõ piros sáv jelzést elnéztem, leereszkedtünk a Természetvédelmi Õrház mellé, és a jelzett utat jelzetlenért elhagyva, térkép és "szag" alapján navigáltunk Gödrös felé (a társaság nagy részének nem volt vize, vagy a meleg miatt ihatatlanná vált, ezért az apátságot kikerülve, egy rövidebb úton vágtunk át keleti irányba a félszigeten, a nagyon csábító "Oázis" felé).
És a Nagy Szellem nagyon velünk volt, mert egy óra múlva már az üdülõtelep házai között (Az egyik romos kalyiba felirata szerint az épületben üdült Mécs László költõ), a meredek lépcsõkön ereszkedtünk le a strandra, a büfékhez, és adtuk át magunkat a gondtalan pihenésnek, evés-ivásnak, és a - különösen gyerekek által - nagyon várt fürdõzésnek. A tó szinte langyos vize rajtunk kívül is számtalan fürdõzõt csábított magához.
Lajosék a délután során, az Apátságban meglátogatták régi ismerõsüket, a Lajosmizse egykori fiatal papját, Gergely Ottót, aki ma szerzetesként él Tihanyban, s aki lekísérte õket hozzánk.
Fél ötkor aztán hazaindultunk, a gyerekek nagyon látni akarták a VB-döntõt, de a csaknem kétórás dugó miatt, ami Balatonakarattyánál alakult ki (másfél óra alatt alig 3-4 kilométert tettünk meg), csak fél tízkor szálltunk le a Kollégiumnál.
Összességében nagyon jó hangulatú napot tudhattunk magunk mögött, még akkor is, ha a nagy meleg alaposan próbára tett mindenkit.
A társaságban sok új arc is megmutatkozott, mint ahogy eddigi túráinkon is részt vett majdnem 700 ember, de hosszabb távon mi csak azokat fogadjuk magunk közé, akik nem akarnak már egy-két túra után mindenbe beleszólni, hanem megpróbálnak alkalmazkodni hozzánk, nem sürgetnek, nem kérnek számon, ha tizenöt perc helyett esetleg húszat merünk pihenni, és nem hiszik azt, hogy õk mindent jobban tudnak - különösen, ha egy csomó mindenrõl fogalmuk sincs...

Ezen a napon együtt túrázott: Ádámi Balázs, Ádámi Nikolett, Ádáminé Anikó, Aranyos Bianka, Balog Csaba, Blahut Pál, Duduj Zsolt, Farkas Erzsébet, Fehér Márk, Fehér Róbert, Fehér Rózsa, Fehér Sándor, Gazdag Barbara, Gazdag Viktóia, Hasan Florin, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Attila, Jaskó Anita, Jaskó Ilona, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Kaszab Csaba, Kaszabné Gizike, Kisjuhász Balázs, Kisjuhász Ildikó, Kisjuhász Klára, Kisjuhász Sándor, Kisjuhász Sándorné Erzsike, Kisjuhász Tamás, Kisjuhász Zsoltné Klárika, Kun Ádám, Kun Vivien, Kun Zsolt, Nagy Irén, Németh Anna, Németh Lajos, Németh Marika, Némethné Laja Mária, Radicsné Szilvási Szilvia, Simári Anita, Szajbert Zsolt, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szikora Nimród, Szõrös Anna, Szõrösné Székely Cecília, Tóth Tímea, Tóthné Éva, Török Mária, Treiber Emil 1, Treiber Emil 2, Treiber Gergõ, Treiber Luca, Treiber Tamás, Varga Istvánné Borika, Virág Sándor, Zsikla László és még 1 valaki.