(219.) TÚRA A PUSZTAVACSI-ERDŐBEN

Idõpont: 2010. október 16. szombat
Útvonal: Pusztavacsi laktanya - Parkerdõ - Strázsa-hegy - Megyehatár - Táborfalva vá.

A szomszédos Pusztavacsi-erdõben már túráztunk néhányszor, de csak jelzett turistaúton. Mivel ilyen csak a ZÖLD SÁV van arrafele, hát azon. Mostanában kísérletezünk a jelzetlen utakon túrázással, és - szerencsére jó katonai térképek vannak! - nagyon hangulatos a mûfaj: izgalmasabb a bizonytalanságok, a váratlanságok miatt, és csupa olyan helyen járunk, ahol mások nem nagyon járnak.
Szóval reggel Lajosmizsérõl Örkényig, majd némi kocsmázással egybe kötött várakozás után, a pusztavacsi laktanya lakótelepéig buszoztunk. Innen gyalogosan a már néhányszor felkeresett Pihenõ Parkerdõbe tértünk. Reggeliztünk, Jimikéék rúgtak néhányat, aztán mentünk tovább. Magaslesek, beszántott utak, majd négyzethálóként az erdõbe vágott nyiladékok váltották egymást, míg néhány irányváltás megtételével a Strázsa-hegy zöldfüves dombjainál találtuk magunkat. A hegyet fenyves borítja, így a remélt kilátás elmaradt, viszont a hely így is varázslatos a maga érintetlenségében. Kis szusszanás után folytattuk az erdõben barangolást.
A vaddohányok gyönyörûen szétnyíltak, a tölgyek és egyéb lombhullatók sárgultak már, mint a kukoricaszár, és láttunk megint sok gombát, Jimikéék még szedtek is. Ircsike nagy örömére ezúttal pöfeteget is találtunk, így végre megkóstolhatta a rántott változatot (ízlett neki).
Szóval néhány kellemes óra elteltével kiértünk Táborfalva szélére, és a térképnek hála, oda, ahova szerettünk volna. Átkeltünk az autópályán, és a falu fõutcáján végighaladva a vasúthoz mentünk. Mivel vonat csak egy óra múlva volt, kocsmáztunk.  A forró csokik elfogyasztása mellett a társaság a csocsó nevû játékot is nagy átéléssel - és a kocsmáros nõ nem kis bosszúságára - hangeffektusok kíséretében gyakorolta (ld. képek).
Haza három óra elõtt értünk. Még begyalogoltunk a faluba, ki-ki ment a maga útján, míg nem mindenki hazaért, és átadta magát a tisztálkodás, pihenés élményének. Ilyen túrák után érzi az ember, milyen hosszú is egy hét, míg a következõ hasonló hétvége el nem érkezik...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Blahut Pál, Hriazik Attila, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Nagy Irén, Rucz Diána, Spiegelberger Tamás, Szõrös Anna, Szõrösné Székely Cecília, Török Mária és Varga Istvánné Borika.

A parkerdõ kapujában

Séta

Pihenő

Ircsike

Tölgyek

Egész szép színek kezdenek alakulni

Lesen

Vaddohány

Szórás

Pihenő, távola  világ zajától

Öreg, de mekkora pöfetegek!