(193.) TÚRA A BUDAI-HEGYSÉGBEN

Idõpont: 2010. június 3. csütörtök
Útvonal: Szépjuhászné - Pálos kolostorrom - János-hegy - Virág-völgy - Csacsi-rét - Normafa vm. (vissza kisvonattal)

Az iskola speciális tagozatának szerveztünk a mai napon túrát a Budai-hegyekben. Mivel mostanában harmadszor voltnk ezen a részen, igyekeztem olyan útvonalat választani, amelyen még nem voltunk. Illetve a Szépjuhásznétól már másztunk fel a János-hegyre, de onnan ismeretlen útvonalon értünk el elõbb a Virág-völgybe (eléggé benõtt árok, alig lehet belelátni), majd pedig a túraatlasz borítóján virító "János-hegy a Normafáról" képet néztük meg élõben.
A Normafától kisvonattal tértünk vissza a Szépjuhásznéhoz, ahol a kolesz buszt hagytuk, majd Pasaréten átkocsikázva, jó negyed óra alatt a Pálvölgyi-barlanghoz hajtottunk. Itt rövid ebédszünet, aztán sokadszor le a mélybe, ami ezúttal is ugyanolyan szép volt, mint korábban, csak már nem olyan érdekes - nekem! Nem így a gyerekeknek és a húsz éve utoljára erre járt Gizi néninek, akik azért el-elámultak a kanyarokban.
Mindent egybe vetve felejthetetlenül szép napot töltöttünk együtt, és szerintem ez az útvonal az utóbbi idõk legjobb választása volt, már ami a fõváros nyugati felérõl elnevezett hegyvidéket jelenti.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Baranyi Béla, Feró László, Lakatos Éva, Lakatos Ferenc, Patai Ferenc, Pinczel Máté és Szemánné Nagy Gizella.