TÚRA BUGACRÓL PÁLOSSZENTKÚTRA

Idõpont: 2010. június 23. szerda
Útvonal: Bugaci Erdészet - Monostori erdõ - Pálos-szentkút - Petõfiszállás

A hétköznapi túra ritkán adatik meg életünkben, de a nyár felkínálta ezt a lehetõséget, és mi éltünk vele. Nem szándékoztunk korán kelni, ezért csak 7 órakor indultunk neki öten a Kiskunfélegyházára vezetõ útnak. Az autót itt hagyva, háromnegyed óra várakozás után felszálltunk a Bugacra vivõ buszra. Az erdészetnél leszálltunk, és rögtön nekiindultunk a több mint 10 kilométeres nyílegyenes szakasznak. Monotonnak vártuk ezt a részt, de változatosnak bizonyult. A vaddohány csaknem az egész út során elkísért édes illatával, az erdõt rét, a rétet szántó váltotta, és láttunk több útszéli keresztet is.
Ami nehézzé tette a túrát: a hirtelen jött meleg, a tûzõ napon gyaloglás, és az út végére már teljes volt az ivóvízhiány is. Egyetlen vízvételi lehetõség sem adódott, így már minden porcikánkkal vártuk, hogy elérjünk a pálos kegyhelyre, melynek nevében szereplõ kút ígért valami felfrissülési lehetõséget. És hogy ezt nem csak fizikailag kaptuk meg, az egy Szent Helyet tekintve nem váratlan fordulat...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Hriazik Attila, Kanyik Barbara, Kanyik Imre és Nagy Irén.