PÁKOZD - SUKORÓ TÚRA A VELENCEI-HEGYSÉGBEN

Idõpont: 2010. május 27. csütörtök
Útvonal: Pákozd - Ingókövek - Barlang-forrás - Hurka-völgy - Angelika-forrás - Sukoró - Ördög-hegy

A Kollégium elõl hétkor indultunk, és az M0-s balesetei miatt Dél-Buda felé kerültünk. 10-kor vágtunk neki Pákozdról,  Piedone kocsmája elõl az Ingóköveknek. Enyhe emelkedõk és jó fél óra gyaloglás után máris az egykori áldozóhely, a Pogány-kõ tetejérõl csodálták a gyerekek a tájat. Innen az Oroszlán-szikla és a Pandúr-sziklák érintésével a tûzõ napon folytattuk.
Majdnem harminc fok, árnyék nélkül. Be is tértünk az elsõ adandó alkalommal az árnyasba, és a Barlang-forrást ostromoltunk, majd megebédeltünk és ittunk is egy nagyot (a gyerekek csodálkoztak, hogy a föld alól jön elõ a víz, és finomabb, mint a "bolti". Kérdezték, mit raknak bele, hogy ilyen tiszta...).
A forrástól a Hurka-völgyben kapaszkodtunk egyre feljebb, egészen az Angelika-forrásig. A nagy meleget mérsékelték az árnyat adó gyertyánok. A patak mentén jól látszottak az elmúlt idõszak nagy esõi és áradásai nyomán támadt pusztítások: mindenhol kidõlt fák, kupacban a gallyak, és hatalmas területen sár. A most békésen, alig egy méter szélesen hömpölygõ patak néhány napja még 10-15 méter széles volt.
Újabb pihenõ után már csak annyi dolgunk maradt, hogy leereszkedjünk Sukoróra. Háromnegyed óra alatt sikerült is. A református templomot elõre leszervezett programként megtekintettük, és Vera beszélt a gyerekeknek a Pákozdi csata elõtti este eseményeirõl, miszerint a templom falai között tartott haditanácsot Görgey, Móga, Perczel Mór, és e helyt maga Batthyány Lajos miniszterelnök is megjelent (helyeiket a padokon kis réztáblák jelölik).
A falun végiggyalogolva az Ördög-hegyen még gyönyörködtünk egyet a tóra nyíló panorámában, majd a játszótéren kúsztunk-másztunk, lefotóztuk a tündérrózsákat, és 4-kor elindultunk haza. Alsónémediben fagyiztunk egyet, aztán 6 után picivel, a Kollégium elõtt búcsút vettünk egymástól.
Aki eljött, az jól érezte magát, gyerek és felnõtt egyaránt. Mindenkinek köszönjük az aktív részvételt!

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Bujdosó Zoltán, Csóri Arnold, Drabant Zoltán, Fehér Dóra, Fejes Máté, Gajdácsi Lilla, Gajdácsiné Labancz Erika, Gazdagné Szabó Veronika, Hager Karl, Hagerné Terenyi Rita, Kanyik Barbara, Kisjuhász Bence, Kollár Imre, Mészáros László, Mizsei Ágnes, Rácz Ádám, Ráczné Sándor Ildikó, Sápi Nikolett,  Seres Roland, Szarvas Andrea, Szaszkó Dóra, Tóth Dóra Sára, Tóthné Túri Ildikó, Varga Bence és Várkonyi Mátyás.