(159.) BUDAÖRSI TÚRA

Idõpont: 2009. december 12. szombat
Budaörs - Sorrento - Csillebérc - Piktortégla-üregek - Kápolna-hegy - Budaörs

A nyári közösnek mondható balatoni fürdõzéssel egybekötött gyalogtúra után elkövetkezett a második közös program a kerekegyháziakkal. A buszt õk intézték, nem a szokott cégünkkel utaztunk, de kibírtuk. A busz hét óra után jött értünk, és negyed nyolckor indultunk neki az útnak.
Kilenc óra után valamivel szálltunk ki a buszból, hogy megkezdjük a körtúrát. Elõtte azonban szükséges volt még egy kocsmai kitérõt tenni, nem elsõsorban a gyerekek alkoholfogyasztási kényszere, sokkal inkább a reggeli kávé és vécé ürügyén. Férfiemberek voltunk néhányan, egybõl forralt bort ittunk. Nem volt rossz, sõt: finom volt.
Aztán nem tudtuk tovább halogatni, nekiindultunk a Sorrento felé vezetõ emelkedõnek. Mint mindig a túrák elején, sok volt a nyûglõdés, a lihegés, szuszogás, de jó óra elteltével bemelegedtünk, és alábbhagytak a negatív hangok.
A Sorrentonál nem elõször járunk, de még mindig lenyûgözi a szemlélõt szépségével. A gyerekek mászós kedvükben voltak, hagytuk õket kibontakozni, mi közben alant reggeliztünk. Ezután lefelé folytattuk. Az erdõben, az enyhe decembernek köszönhetõen, rengeteg gomba nõtt, nem gyõztük kapkodni a fejünket.
Utunk tovább a Csacsi-rétre vezetett volna, de a kereki gyerekek nem igyekeztek eléggé, mármint lelkileg, így levágtunk Csillebérc felé, majd a Piktortégla-üregek érintésével visszatértünk Budaörsre.
De nem ám a faluba, hanem fel a Kápolna-hegyre. Hátulról, szinte alattomosnak mondható lopakodással araszoltunk a csúcsra, arcunkat szaggatta a szél. Nem volt vidám érzés, viszont ismét lenyûgözött minket a hely szelleme. Olyan béke volt fent, amilyen csak szent helyeken van, és a kilátás sem volt másodosztályú.
Összességében egy nagyon szép, hangulatos kirándulás volt a budaörsi, még biztos, hogy visszatérünk erre a helyre, mert ilyen szép helyeken ezt az ember mindig megfogadja.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Bari Imre (Kerekegyháza), Berta János, Blahut Pál, Boda Imre, Boda Veronika, Bóta Anikó (Kerekegyháza), Bóta Edina (Kerekegyháza), Domján Orsolya (Kerekegyháza), Duduj Zsolt, Fehér Mihály, Földesi Ramóna (Kerekegyháza), Hardi Henrietta (Kerekegyháza), Horváth Mária (Kerekegyháza), Hriazik Attila, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Kiss István (Kerekegyháza), Kiss Richárd (Kerekegyháza), Kócsó Roland (Kerekegyháza), Kun Ádám, Miskolczy Mariska, Soós Sándor, Steiner Nóra (Kerekegyháza), Stenczel Dániel (Kerekegyháza), Szemán Gergõ, Szemán Rózsa, Szórád Mónika, Tóth Sándor (Kerekegyháza), Tóth Viktória (Kerekegyháza), Török Mária, Török Zsuzsanna (Kerekegyháza), Varga Istvánné Borika és Zsikla Zseráld.