KISINÓC - NAGYMAROS KÉKTÚRA

Idõpont: 2008. január 19. szombat
Útvonal: Kisinóci turistaház - Kóspallag - Törökmezõ - Köves-mezõ - Nagymaros

Az elsõ, nagy tömegben végrehajtott kéktúrázásra készültünk. Huszonöt ember rendelt pecsételõ füzetet, és voltunk öten, akiknek már elõzõ évbõl volt megkezdett, így harmincan indultunk neki a nagy menetelésnek, nevezetes elõdök nyomán.
Az idõjárás megint borzalmas volt, egész nap esett, a jégen csúszkáltunk és nyakig sárosak lettünk, ezen felül a ködtõl még száz méterre sem lehetett ellátni. Szóval a sors nem köszöntötte újdonsült kezdeményezésünket sem tûzoltózenekarral, sem virágkoszorúval. Azért nekünk ünnepélyes volt az alkalom, és összességében az egész nap is feledhetetlen marad. Pláne, hogy túléltük.
Az oda úton a hernádi elágazásban háromnegyed órát vártunk a Fehér testvérekre, aztán alig vánszorogtunk át Pesten és csak lépésben haladtunk a Dunakanyarban. Ezen túl még a busz sem tudott bekanyarodni a kóspallagi bekötõútra, mert nem fért volna át a vasúti híd alatt. Jó félórás újabb csúszás és ötven kilométeres kerülõ, mert Márianosztrán át értünk csak föl Kisinócra.  A lényeg, hogy majdnem tizenegykor, de végre pecsételhettünk a turistaházban, és csakúgy, mint egy évvel korábban, ezek voltak legelsõ kéktúrás pecsétjeink. Innen a szakadó esõben legurultunk a falu alsó végére. Kocsmai melegedés után végre nekivágtunk a jegesre fagyott, de az esõtõl valódi korcsolyapályává vált erdei szekérútnak. Szinte megállás nélkül, a fedett helyen való melegedés reményében vágtattunk Törökmezõre. Ott is maradt az esõben iszogatás-didergés, mert a házban négyen éppen tápoltak, és ötven ember állt ezért az esõben.
Aztán tovább az emelkedõn, vadkerítésen át Köves-mezõ irányába. Ekkor már három óra felé közeledett az idõ. A Julianus-kilátóba nem volt értelme felmenni, mert egyrészt semmit sem láttunk volna, másrészt, mire onnan lemászunk, már rég besötétedett volna. Így a kínálkozó kék kereszt
jelzésen leereszkedtünk Nagymarosra. Persze ez nem ment ilyen könnyen, mert úgy húsz centis, teljesen fölázott vörös agyagon kellett lecsúszkálnunk, mégis megcsináltuk.
Sajnáltam, hogy a Dunakanyar és Visegrád szinte egyáltalán nem volt felismerhetõ, de mint Rockenbauer Pál mondja legendás filmjében: " a turista tudja, hogy rossz idõ ugyan van, na de csúnya?" Ez sovány vigasznak bizonyult, és a gyerekeknek annyi legalább kijárt, hogy - csuromvizesen ugyan, de - lemenjünk a Dunához és dobálhassanak egy kicsit.
Csaknem sötétben, levetett cipõkkel és összecsavart vizes ruhánkkal szállhattunk csak fel a buszra, amelyen aztán hazáig szépen megszáradtunk.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Bokorné Lévai Gabriella, Fehér Márk, Fehér Mihály, Gazdag Viktória, Hriazik Anett, Hriazik Attila, Ilonka Marina, Kisjuhász Gellért, Kislõrincz Györgyné Edit, Koller Alexa, Koller Kristóf, Kovács Attiláné Ica, Kovács Csilla, Kovács Dóra, Kovács Edit, Kovács Natália, Kovács Szabrina, Kõvári Márk, Menyik Balázs, Nagy Irén, Nyilas Luca, Pálmai Norman, Rácz Ádám, Radics Mária, Révbéri Zsolt, Salamon Cintia, Sárközi Ervin, Soltész Ildikó, Soltész Zoltánné, Somodi Lilla, Staar Andor, Szõrös Anna, Szõrös Istvánné Cecília, Telek János, Telek Jánosné Etelka, Telek Nándor, Tóth István, Tóth Tímea, Török Mária, Varga Lehel, Varga Luca, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Dóra, Veszelszki Márk és Veszelszki Sándor.