(082.) HÁROMNAPOS VÉRTESI KÉKTÚRA 3. / KŐHÁNYÁS - SZÁRLIGET TÚRA

Idõpont: 2008. október 25. szombat
Kõhányáspuszta - Várgesztes - Zsigmond-kõ - Vitány-vár - Szárliget

Az utolsó, legnehezebbnek ígérkezõ napra ébredtünk csákvári emeletes ágyainkon. Álmos reggelizés után korán összepakoltunk, a kocsikat pedig átvittük Szárligetre, hogy délután ne kelljen idõre érkeznünk. Ugyanis a terv az volt, hogy visszabuszozunk Csákvárra, autóba ülünk, és nyomás haza. Szerencsére hagytam magam meggyõzni, és bejött: mire Szárligetre értünk, már szürkült, semmilyen buszt nem értünk volna el.
A részletek: reggeli és összepakolás után a társaság elbuszozott Kõhányásra, mi oda jöttünk vissza, Éva és András jóvoltából. A találkozó után ismét bélyegeztünk, aztán nekiindultunk a Várgesztesre vezetõ erdei útnak. A falu elõtt a várhoz kanyarodtunk el, ittunk egyet a büfében, pecsételtünk, kódot gyûjtöttünk, aztán a Kis-vár felkeresésére indultunk hárman (a többiek a falu kocsmájában vártak ránk). A túra kiírójától, Orbán Imrétõl kértünk telefonos segítséget, így megtaláltuk azt is.
A falut elhagyva a tóhoz értünk, felette virított a Zsigmond-kõ. Oda is felmásztunk, egy igen csak szuszogtató ösvényen.  A kilátás - mint hasonló esetekben általában - most is mindenért kárpótolt.  Ezután a Mátyás-kút és a Szarvas-kút következett. Elõbbi mutatott némi életjelet, a kunyhó kéményébõl füst szállt fel, a régi hinták is megvoltak, és semmit sem változtak a '79-es Kéktúra filmhez képest. A Szarvas-kút pihenõje és esõbeállója viszont szomorú látvány volt. Létrehozói forognak a sírjukban.
Közeledtünk a három nap utolsó szakaszához. A Rockenbauer-emlékfa után hamar a Vitány-vár meredélye alá értünk, majd felkapaszkodtunk, ahol egy másik társaság szalonnát és kolbászt sütött. A gyerekek éhesek voltak, kérdezték, mi sütünk-e. Azt most kihagytuk. A romok festõiek, a kilátás egyik-másik irányban elég szépnek mondható. Innen a körtvélyespusztai temetõ érintésével végigszaladtunk a Mária-szakadékon, elmentünk a csákányospusztai turistaház mellett, és a Birka csárdában uzsonnáztunk, frissültünk.
Innen a csapat egyéni ritmusban leszivárgott a faluba, kocsiba ült és elindult haza. Mi maradtunk utoljára, nekünk nem volt annyira sietõs, de Sanyiékat már várták a vidéki rokonok. Sötétben értünk Lajosmizsére, a gyerekeket hazadobtuk, aztán mi is húztuk a csíkot.
Összegzésképpen: a legjobb túránk volt, a legszebb erdõben, a legszebb várromokkal, nagyon jó, a végére összemelegedõ társasággal. Kicsi és nagy egyaránt jól érezte magát, legalább is az ellenkezõjét nem éreztette senki. Sõt: néhányan már januári hosszú hétvégénk helyét és idõpontját tudakolták.
Mindenkinek köszönöm a részvételt és a segítséget.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Hriazik Attila, Hupka Sándor, Nagy Irén, Pletyka kutya, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szõrös Ádám, Szõrös András, Szõrös Dániel, Szõrös Eszter, Török Mária, Varga János, Varga Lehel, Varga Luca, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Sándor és Veszelszkiné Dobos Erzsébet.