PMP MOZGALOM / SAVOYAI JENŐ EMLÉKTÚRA

Idõpont: 2008. november 29. szombat
Ráckeve - Szigetújfalu - Szigetcsép

Életünk második teljesítménytúrájára, minden elõzetes várakozásomat felülmúlva, 32-en jelentkeztek, ami miatt külön buszt kellett rendelni, hogy elutazhassunk Ráckevére. Végül csak 28-an vágtunk neki, mert néhányan lebetegedtek, de aki eljött, dacolt hajnali indulással, esõvel, széllel, egyszóval minden körülménnyel.
A Savoyai-kastély elé nyolc óra után értünk, nyálkás, ködös idõben, erõsen szemerkélõ esõben. Az elõcsarnokban egy jó félórát vártunk a regisztrációra, és csaknem kilenc óra volt, amikor végre elindultunk. A kastély mögött kerültünk egy nagy ívet, mikor aztán rátértünk a Pest megyei piros jelzés csaknem végig elkísérõ sávjára.
Ráckeve után felázott, sáros földúton csúszkálva, bokáig süllyedve araszoltunk. Látnivaló, szebb természeti érték nem akadt. Mindezek ellenére jókedvûen, és egy óra leforgása alatt értünk el az 5,6 kilométerre lévõ elsõ ellenõrzési ponthoz, a vízmû mellé. Itt pecsételtünk, pezsgõtablettás vizet kaptunk, majd némi tízórai bevitele után folytattuk utunkat. Hamarosan a Duna melletti árvízvédelmi töltésre másztunk fel - végre egy kis emelkedõ! -, ezután egyhangú, szeles, metszõ szakasz következett a gazzal közepesen benõtt gáton.
Jó óra múlva - már letérve a magaslatról, jól szalagozott úton, a nyáron valószínûleg nagyobb életjeleket mutató strand és a mellette felállított második ellenõrzõ pont felé. Itt is várt minket a már jól ismert kalciumos víz, mellé kaptunk mazsolát, szõlõcukrot, kekszet, ropit, amiket a gyerekek marékszámra tömtek magukba. A pontõrök panaszkodtak, hogy sokan visszamondták a rossz (?) idõ miatt, ezért nem akarják, hogy a rágcsálnivalók rajtuk maradjanak. Hol itt a rossz idõ ? - vágtunk vissza. Az esõ elállt, a köd és a pára határozottan felszállóban volt, a hõmérséklet közelített a tíz fokhoz. Ráadásul ha figyelembe vesszük, hogy néhány nap múlva kezdõdik a tél, akkor nem beszélhetünk rossz idõrõl. Esetleg a sár az, ami lehetett volna kevesebb, de a körülmények azért vannak, hogy úrrá legyünk rajtuk.
Szigetújfaluba beérve, a kocsmában is pecsételtünk, mivel ez a szakasz a Pest megye Turistája mozgalomnak is része, ezért szerettük volna igazolni ittjártunkat. A kocsmában csak ráckevei bélyegzõ volt, mert a tulaj odavaló. Mi ezzel is beértük, mivel más amúgy sem akadt szombat délután.  A faluból a temetõ mellett mentünk ki, aztán a HÉV sínpárja mellett szintén egy óra alatt átértünk túránk végpontjára, a szigetcsépi vasútállomásra. Itt sátras ellenõrzõ pont volt, meleg tea, csokoládé. Huszonnyolc igazolólapunk egy kötegben történõ átnyújtásakor elhûltek a rendezõ túratársak, de szép lassan megkaptuk a jelvényeinket és az emléklapot. Neveink és helyesírásuk azért okoztak némi mulatságot. Végül az egyik hölgy felajánlotta, hogy készít rólunk egy csoportképet, ami sikerült is.
A buszra szállás elõtt még a szokásos kocsmai velnesz-szolgáltatásból is kivettük a részünket - vécé, kávé, fröccs, a gyerekeknek csipsz és forró csoki -, ezután pedig egy tíz perces sétával a központban várakozó Jani bácsihoz és fehér buszához értünk. Felszálltunk, mindenki megkapta jelvényeit, és még világosban Lajosmizsére értünk.
Összegezve: a körülmények ellenére sikeres, jó hangulatú teljesítménytúrán vagyunk túl, a jelvények pedig méltó jutalmat jelentettek mindenki számára. Már várjuk a következõ szombatot, hogy nekivágjunk a Mikulás túrának.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Beliczai Mihály, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bujdosó Bettina, Bujdosó László, Horgas Ilona, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Attila, Kanyik Imre, Kislõrincz Györgyné Edit, Kovács Dániel, Kovács Edit, Kovács Natália, Kun Ádám, Kun Vivien, Nagy Irén, Pálmai Norman, Sárközi Ervin, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szõrös András, Szõrös Anna, Szõrös Eszter, Szõrösné Székely Cili, Terékné Makai Ilona, Török Mária, Treiber Emil és Varga Istvánné Borika.