HÁROMNAPOS VÉRTESI KÉKTÚRA 2. / GÁNT - KÕHÁNYÁSPUSZTA TÚRA

Idõpont: 2008. október 24. csütörtök
Kõhányáspuszta - Oroszlánkõ-vár - Mindszentpuszta - Gánt

Második nap. Viszonylag könnyen és igyekezve keltünk, mert reggeli után sietnünk kellett a buszhoz, amelyik Kõhányáspusztára vitt el minket.
Kõhányáspuszta voltaképpen egy országút melletti üdülõtelep, élet jeleit nem nagyon tapasztaltuk, mármint rajtunk kívül. Mert mi elég határozott és jól hallható életjeleket adtunk. Szerencsére senkit nem kergettünk vele az õrületbe. Valahogy nekiindultunk a Vértes szelíd emelkedõjei közül a Mindszentpusztára vezetõnek. Egy koros hársfa elhagyása után csakúgy mint elõzõ nap, szintén aranysárga avaron, a fennsík szintjére értünk. Lehel az útról letérve félméteres agancsot talált, vitte haza a gyûjteményébe.
A Csáki-vár, másképpen Oroszlánkõ-vár omladékot is szinte teljesen nélkülözõ kúpjának abszolválása után megérdemelten gyûjtöttük be újabb kódunkat a Várak a Vértesben mozgalom sikeres teljesítéséhez. Az elhagyatott és erõsen lepusztult, egykor szebb napokat megélt Mindszentpusztára kék négyzet kitérõvel lehet pecsétért menni, amit mi is megtettünk. Kaja, pia, aztán vissza a Kék Útra.
A mai nap szintén Gánt volt a végcél, ezúttal a másik irányból. Az odavezetõ út kényelmes, jól haladó volt, különösen Jani útmutatásának köszönhetõen. Luca egy hatalmas taplót talált, amit megosztva cipeltek, végül is Ervin segítségével látta meg Gánt házainak kontúrját. Mivel elõzõ nap már pecsételtünk, egy szerényebb kocsmába mentünk iszogatni, ahol a gyerekek kaparós sorsjegyeket vettek, és jó néhánnyal nyertek is.
A busz már ismerõs úton szállított minket Csákvárra, ahol gyorsan szusszantunk egyet, aztán kocsiba vágtuk magunkat, hogy a mozgalomhoz tartozó Gerencsér-várat és az útba esõ vértesszentkereszti kolostorromokat is felkeressük. Hosszas huzavona, gps-ezés és kóválygás után elõbb a kolostorromoknál esett le az állunk - ilyen monumentális és gyönyörû romokat még nem láttunk ! -, aztán már erõs szürkületben a Gerencsér-vár omladékánál fényképezkedtünk, forrásánál szomjunkat oltottuk.
Visszafelé Oroszlányban eltévedtünk, az ablakom leszakadt, de a vacsora - kolbászos krumplileves és káposztás tészta - mégis jó szájízzel zárta le a pénteki napot. Azt  napot, ami az elõzõnél is szebbre és élménydúsabbra sikerült.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Hriazik Attila, Hupka Sándor, Nagy Irén, Pletyka kutya, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szõrös Ádám, Szõrös András, Szõrös Dániel, Szõrös Eszter, Török Mária, Varga János, Varga Lehel, Varga Luca, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Sándor és Veszelszkiné Dobos Erzsébet.