(044.) KÉTNAPOS KARANCSI TÚRA 2. - TÚRA A KARANCSRA

Időpont: 2008. április 13. vasárnap
Somoskõújfalu - Karancs - Kápolna-hegy - Somoskõújfalu

A második napra, vasárnap lévén, már nem terveztem nagy túrát, csupán a Karancs megmászását. Ez a szintvonalak sûrûségét figyelembe véve a térképen, azért mégse tûnt nagyon könnyû atrakciónak. Nem is lett az. Kényelmes, de korai ébresztõ, reggeli az udvaron, a világot jelentõ deszkákról, aztán a kocsmai kávézás következett. Összecuccolás, pakolás az autóba, hogy ha visszaérünk a gyaloglásból, egybõl indulhassunk.
A Karancsra felvezetõ utat még csak megtaláltuk valahogy, de a helyenként kemény kaptatókat nehezen dolgoztuk föl. Ahogy emelkedtünk és szállt föl a pára, úgy láttunk egyre többet a környékbõl, így újra találkoztunk a tegnapi két várrom látképével. A gyerekeknek nagy élményt jelentett, hogy az ösvény jó darabon a szlovák-magyar határ piros-fehér kövei között haladt, így egyik lábukkal itt voltak, a másikkal már külföldön. Sõt, egész nyugodtan át is mentek, de mivel ott is ugyanaz az erdõ folytatódott, nem volt benne semmi érdekes.
A Karancs csúcsa alatt enyhült a meredek, aztán közvetlen a kilátóhoz vezetõ út pedig szinte függõleges fallal állt elénk. Azért csak leküzdöttük. Annyira kivette az erõnket a mászás, hogy nem is mindenki jött fel az egyébként pazar kilátást adó acél kilátóba. A közeli adótorony tetején web kamera mûködött, így - elõzetes telefonos értesítés után - tudtunk integetni az otthoniaknak.
A csúcsról egy nem túl nehéz, javarész enyhén lejtõs ösvényen átsétáltunk a térkép alapján látnivalónak ígérkezõ Kápolna-hegyre. Ami ott fogadott bennünket, az maga volt a béke, nyugalom, a szeretet. Egy félig nyitott kápolna, szentéllyel, oltárral, szobrokkal, mindez lezáratlanul. A hegytetõ szélén valamikori földvár sánca, a tisztáson padok, a padokon mi ültünk, átszellemülve, élvezve a napsütést és a csendet. Ide mindenkinek egyszer el kellene jönni!
A túrából már csak annyi volt hátra, hogy visszamegyünk a faluba, ez gyorsan, könnyedén sikerült is. Mégsem voltunk boldogok, mert ez a két nap olyan élményekkel, látnivalókkal gazdagította az életünket, amik miatt csak fájó szívvel tudtuk magunk mögött hagyni a karancsi tájat, a somoskõi embereket.
Hazafelé még megálltunk a tari sztúpánál, mint kötelezõ kultúrprogram. Annak ellenére, hogy ez is szent hely, buddhista templom, minden, mégis eléggé bazár és üzlet szaga volt az egésznek. Azért szép volt, de lelkiekben már hazavágytunk, dolgozott bennünk, hogy másnap munka, iskola. Kezdõdik a szokásos õrület, ami közben az ember már erõsen várja  a következõ túrát.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bujdosó Boglárka, Duduj Zsolt, Hriazik Attila, Hriazik Evelin, Hupka Sándor, Kocsis Gabriella, Kovács Edit, Kovács Natália, L. Kovács Melinda, Nagy Irén, Nyilas Luca, Pálmai Norman, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szörényi Anna, Szörényi Gabi, Telek János, Telek Nándor, Tóth Diána, Török Mária, Treiber Szabolcs, Vargáné Rátz Veronika, Varga Lehel és Zsikla László.