CSOBÁNKA - PILISBOROSJENÕ TÚRA

Időpont: 2007. november 10. szombat
Csobánka - Oszoly - Csúcs-hegy - Mackó-barlang - Kevély-nyereg - Egri vár - Teveszikla - Pilisborosjenõ

Szeles, de nem túl hideg idõben vágtunk neki a túrának. Elõzõ nap hatalmas, áztató esõ esett, ami kissé sáros erdei utakat ígért. Délutánra ráadásul a meteoritok esõt jeleztek, és meg is jött.
Csobánkán, a buszfordulónál lévõ büfé még nem akart kinyitni, pedig sokan vártunk rá, így az utcán reggeliztünk meg. Ezután nekivágtunk az Oszoly-csúcs meredek kaptatójának. Fentrõl gyönyörû kilátás fogadott, de a szél majdnem letépte a fejünket. Kis idõ múltán elhagytuk a tetõt, és
a Csúcs-hegy oldalában vezetõ sárga jelzésen indultunk a Mackó-barlang felé. Ott aztán, a meredély kapcsán szembe találtuk magunkat egy embert próbáló korcsolyapályán negyvenkilencen ötven fele indultunk, hogy biztos kapaszkodót találjunk, mert anélkül esélyünk sem lett volna. Szerencsére mindenki talált magának fogást, ha mást nem, egymást, így viszonylag rövid idõ alatt felértünk a barlanghoz. Itt hosszabb pihenõt tartottunk, és kidõlt fákon átmászva a Kevély-nyeregbe ösvényeztünk. A turistaház helyén szintén pihentünk egyet, de aztán hamar sietõsre vettük a figurát, mivel sötét felhõk közeledtek a Háziréti-víztározó felõl.
Az Egri várhoz már havas esõben értünk, de ez tulajdonképpen senkit sem zavart, a gyerekeket legkevésbé. Viszont elindított egy olyan sorozatot, amely egész télen kitartott mellettünk, mármint a rossz idõ, esõ, köd. A vár után a Teve-sziklát másztuk meg és körbe, majd végül beértünk Pilisborosjenõre, hogy ott buszra szálljunk és hazahúzzunk.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogh László, Beliczai Mihály, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Bokor Adrienn, Bokor Péter, Bokorné Lévai Gabriella, Fehér Mihály, Gazdag Viktória, Hardi Szabó Klaudia, Hriazik Anett, Hriazik Attila, Kelemenné Barta Ágnes, Kisjuhász Gellért, Kisjuhász Gellértné, Kocsis Viktor, Kocsis Viktória, Kollár Benjámin, Kovács Attiláné Ica, Kovács Csilla, Kovács Dóra, Kovács Dániel, Kovács Edit, Kovács Natália, Kovács Rebeka, Kovács Szabrina, Pálmai Norman, Révbéri Zsolt, Sípos András, Somodi Lilla, Somodi Zoltánné, Száraz Kornélia, Szörényi Gabi, Szõrös Anna, Tóth Diána, Tóth István, Török Mária, Varga Lehel, Varga Luca, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Zsikla László és Zsikla Zseráld.