(005.) BÜKKI HÁROMNAPOS 1. - NAGYVISNYÓ - SZILVÁSVÁRAD TÚRA

Időpont: 2007. április 28. szombat
Nagyvisnyó - Bálvány - Bánkút - Istállós-kõ - Szalajka-völgy - Szilvásvárad

Nagyon vártuk a bükki túrahétvégét. Az elõzetesen szándéknyilatkozatot tevõk közül csak öten maradtunk. Nem baj, legalább befértünk egy kocsiba. Hajnali 4-kor indultunk, ami a négy lánynak nem volt egyöntetûen öröm. Viszont a majdnem 200 km-es út indokolta a korai idõpontot. Különösen úgy, hogy Egerben még betértünk a piacra is, hogy felkeressük Béla bácsit, Edit apukáját. Béla bácsi meglepetésében két szatyor hentesárut nyomott lánya kezébe, minket pedig vég nélkül poénokkal szórakoztatott. Eredeti figura, az biztos.
8 órakor érkeztünk meg a gyalogtúra induló pontjához, Nagyvisnyóba. Ott a kocsit leraktuk a bolt mellett (azt hitték, hogy árulunk valamit, annyira nagy nyüzsgéssel bogarásztuk a cuccainkat a csomagtartóból). A kék keresztet meglelve 8.20-kor nekiindultunk a Bükk-fennsíknak. Kezdeti lanyha emelkedõ után bükkerdõbe tértünk, és az út egyenletesen, de annál határozottabban emelkedni kezdett. Kis megszakításokkal, amikor szintben haladtunk, ez így maradt a Bálvány 956 m-es csúcsáig. Ritkán járt útvonalon mentünk, pedig gyönyörû volt az erdõ, a kilátás. Hátizsákunk szíja elszakadt, ezt Ircsi szerelte meg kulcskarikák segítségével.
Közvetlen a csúcs alatt beteg, kiégett fenyvesbe fordult az ösvény. Mintha a Gyûrûk ura valamelyik erdejében jártunk volna. Aztán végre a tetõn voltunk. Egy kilátó vascsövekbõl, és egy már szokásosnak, de nem megszokhatónak mondható átjátszó torony tört feljebb, mint illett volna. Elõbbit megmásztuk és hosszabb ebédszünetet tartottunk, mivel dél már elmúlt. Ezután hamar a bánkúti Fehér Sas fogadóhoz értünk, és sört rendeltünk. A szieszta után a sárga sáv jelzésen folytattuk a Csurgói erdészház (friss forrásvízzel várt!) és a Faktor-rét érintésével, hogy aztán a kék keresztre váltva Istállós-kõ alá érjünk. Mindvégig fenyves-rétes dombokon hullámoztunk. A csúcs alatt egy meredekebb zöld háromszög jelzéssel jelzett út vitt föl Istállós-kõre, a Szent Imre-kereszthez, melyet 959 méteren emeltek. Sajnos a hegytetõt körbenõtte az erdõ, azért kilátásban nem gyönyörködhettünk. Csupán a felérés öröme volt a miénk.
Ezután olyan meredek, sziklás, fagyökeres, 3 km hosszú ösvény várt ránk. Tempónkra jellemzõ, hogy 3 óra alatt, jóval a tervezett idõn túl értünk le az Õsember-barlanghoz, majd pedig a Szalajka-völgybe. Elgyötörten, utolsó tartalékainkat összeszedve próbáltunk méterrõl méterre túlélni. De még ez sem volt elég. Az utolsó vonat Szilvásváradra kb. negyed órája ment el, így maradt a 4 km plusz, elõre be nem tervezett gyaloglás. Mondanom sem kell, mit gondoltak rólam a többiek…
Én, túravezetõhöz méltóan, nem tudom honnan véve az erõt, kiszaladtam-siettem a faluba. Ott rávettem egy fiatal fickót, hogy vigyen át Nagyvisnyóra, mert lekéssük a táborban elõre megrendelt vacsorát. Szerencsére van még segítõkészség az emberekben, úgyhogy háromnegyed óra múlva a többieknél voltam, kényelmesen a kocsiban ülve. Most már azonnal a bánvölgyi ifjúsági táborba siettünk, és a szállás elfoglalása után (6 személyes faházban szállásoltak el bennünket) elfogyasztottuk igencsak megszolgált zöldségleves, brassói és savanyúság összetételû vacsoránkat. Vacsora és tisztálkodás után még a tábor melletti Fapuma büfében iszogattunk, majd nem sokára aludni tértünk.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Kocsis Gabriella, Kovács Edit, Nagy Irén és Szappanos Csilla.

Nagyvisnyó fölött

Bálvány-imádás

Gabika ebédel

Kilátás a Petőfi-kilátóból

Kocsmázás a Fehér Sasban...