(024.) NÉGYNAPOS CSERHÁTI KÉKTÚRA 4. - CSERHÁTSURÁNY - HOLLÓKŐ TÚRA

Időpont: 2007. augusztus 8. szerda
Cserhátsurány - Nógrádsipek - Hollókõ

Az esti történések miatt is, meg mert sebeinkhez és fáradtságunkhoz mérten nehéz nap várt ránk, öt órakor már el is hagytuk a falut, a terem kulcsát az egyik szomszéd postaládájába dobtuk.
Gyönyörû, párás reggellel köszöntött a nap, miközben folyamatosan emelkedtünk a nem túl meredek úton felfelé. Rövid pihenõ - még hat óra sem volt -, és már kelet felé fordultunk, hogy mihamarabb elérjük Nógrádsipeket. Mindenkinek fájt már valamije. Nekem a talpamon voltak tíz centis hólyagok, Ircsinek a térde fájt, Gabika napok óta küzdött a sarokfájással. Nem túl rózsás kilátások. Aztán Ircsi és Csilla annyira elõrement, hogy eltévesztettek egy elágazást és nem jobbra fordultak, hanem balra. Itt keresték a kék jeleket, de majdnem két kilométeren keresztül nem lelték. Ekkor visszafordultak, és csaknem háromnegyed óra múlva értek minket utol, akik persze a jó úton mentünk, Nógrádsipeken. A Kemény Huszár kocsmánál már Ircsi a sírás szélén volt a térde miatt. Tudtam, hogy nem megyünk tovább - mármint Mátraverebélyig -, ahogy terveztük, hanem jó, ha Hollókõig elvánszorgunk valahogy.
És ez a pontos kifejezés: vánszorgás. Alig fogyott el az út, négy napunk legunalmasabb, legszürkébb szakasza. Amikor végre megpillantottuk Hollókõ várát, még akkor is két nagy emelkedõn kellett átküzdeni magunkat, ami az állapotunkat és a 38 fokot figyelembe véve, továbbá, hogy két órája nem volt vizünk, nem kis teljesítmény. Egyetlen pozitívuma az volt, hogy legyõztük magunkat, a fájdalmakat, a szédülést, a szomjazást. Megérdemeltük a mosdást, ivást az elsõ hollókõi nyomós kútnál. Szerettük volna a túrazáró pecsétet is megszerezni, de a Szabó kocsmát zárva találtuk. Sebaj: a szomszédos kávézóban a pultos kislány készségesen nyomott egyet a füzeteinkbe.
Kettõ óra után indult a busz Budapestre, ami ugyan közvetlen járatnak számított, vagyis nem kellett átszállnunk, mégis szinte az összes kelet-cserháti falut végigjártuk. Másfél óra múlva értünk ki az autópályára, ahonnan már aztán megállás nélkül nyomultunk a Népligetig. Onnan rövid várakozás után hazabuszoztunk.
Nem bántuk, hogy vége, nem bántuk, hogy haza kell menni. Ez is ritka egy túra végén. De ennek most, itt így kellett történnie...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Kocsis Gabriella, Kovács Csilla, Kovács Edit és Nagy Irén.