(014.) TÚRA A HOLDVILÁG-ÁROKBAN

Időpont: 2007. június 22. péntek
Lajosforrás - Bölcső-hegy - Nagy-Csikóvár - Kis-Csikóvár - Csikóváralja - Holdvilág-árok - Lajosforrás

Pap-szigeti kempingben aludtunk az éjszaka, és innen mentünk fel kocsival a Lajosforráshoz. Itt kiszálltunk és a Bölcsõ-hegyre másztunk fel. Borzasztó meleg kezdett lenni, folyt rólunk a víz becsülettel. A hegy másik oldalán leereszkedtünk és a Nagy-Csikóvár és a Kis-Csikóvár felé vettük az irányt. Szép füves hegygerincen hullámzott az út, árnyék szinte semmi, csak a kopár, csenevész tölgyes igyekezett menedéket adni a hõség ellen. Pedig a java még ezután következett!
A Csikóváraljai turistaház elõtt a Gyopár-forrás is kiszáradt, a vízhiány pedig már kezdett nyomasztó lenni. Az egykori turistaház fölé érve a turista nem kívánatos személlyé válik, és jócskán elterelik az útját, még csak esélyt sem adva arra, hogy vízért menjen. Bár látva a terepjárókat és a figyelmeztetõ táblákat, nem is tartottunk rá igényt. Büszkeség is van a világon, még ha szomjhalálhoz is vezet.
A Holdvilág-árok pedig már egy szürreális, földön kívüli tájhoz hasonlított. Nem a látvánnyal volt baj, hanem velünk. Aztán a szurdokban végre mûködõ forráshoz jutottunk és egy nagyot pihentünk is. Végül minden erõnket összeszedve vágtunk neki az erõs kaptatónak, ami kivezetett az árokból. De a Lajosforrásig és az újabb vízvételezési lehetõségig még egy-két kilót fogytunk. Persze ez nem volt baj, és a vízveszteség pótlása után legurultunk a kempingbe és ott kényeztettük tovább magunkat.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba és Nagy Irén.