(020.) TÁBORFALVA - HERNÁD TÚRA

Időpont: 2007. július 26. csütörtök
Útvonal: Táborfalva vá. - Táborfalva - Pusztavacsi-erdő - Pusztavacs - Rákóczitelep - Hernád

Régen szerettünk volna már egy kétnapos túrát szervezni, de nem volt hova, és nem volt mikor. A nyár folyamán aztán végre lehetõség nyílt a megvalósításra. Kapóra jött, hogy Márkóék, vagyis Anitáék meghívtak magukhoz Dabasra, egy ott alvós bulira.
De elõtte le kellett gyalogolnunk az elsõ napra tervezett 21 km-t. Ez így nem tûnik soknak, de figyelembe véve az idõjárást.... Árnyékban 34 fok, de az út 80 százalékát tûzõ napon, tíz centis homokban tettük meg. A gyerekek becsületére legyen mondva, szavuk sem volt.
De hogy is volt pontosan? Táborfalváig vonatoztunk, és onnan indultunk a falun áthaladva a Pusztavacsi-erdõbe. A májusi túráról néhányunknak ismerõs volt a táj. Mint akkor, most is elég hamar Pusztavacsra értünk. Itt a kocsmában ismét hûsöltünk, aztán ebédnek valót vásároltunk, némi hideg üdítõvel kiegészítve, és máris az ország valódi közepén pihentünk.
Innen jó másfél órás lötyögés után - viszont nem sok kedvvel - vágtunk neki a Rákóczitelepen átvivõ, Hernádra tartó sivatagi menetnek. Forró aszfalton, forró homokban, víz nélkül. Még szerencse, hogy Rákóczitelepen egy muksó kiszólt, nem vagyunk-e szomjasak. Hát nem tagadtuk. Erre hozzánk vágott egy rekesz nem túl hideg ásványvizet, de hogy milyen jól esett!
Kiérve a dûlõútra, már látszott az autópálya erdõsávja. Azt is belõttük, merre lehetne átmenni rajta. Két lehetõség mutatta magát. Az egyik szerint kerültünk volna, a másik viszonylag röviden haladt volna a hernádi vasútállomásra. Természetesen, a nehezebbet választottuk. Na nem önszántunkból, hanem mert Misike, Márkó öccse szemrebbenés nélkül azt lódította, hogy õ ismeri a terepet. Ismerte is, csak nem ezt. Így aztán végül elgyötörten értünk át a távolabbi felüljárón, és a vasútállomástól messze már teljesítettük a napi tervezett távot. Nem maradt más, mint telefon Anitáéknak, Edének, és jöttek értünk. Tizenvalahányunkat préseltek be egy kisebb személyautóba és egy mikro-furgonba. Ráadásul át kellett hajtanunk egy rendõri ellenõrzõ ponton, amit sikeresen letudtunk.

Dabas-Gyónon, a tanyán pedig tárkonyos ragulevessel, hideg üdítõvel, sörrel, dinnyével vártak minket. Nagy fürdést rendeztünk a kerti slagnál, aztán alvás, foci. Este visszajött Ede, hogy elkezdje fõzni a lecsót. Annyira megadta a módját, hogy éjfélkor vette le a bográcsot a tûzrõl. Fõtt vagy négy órát. És nem volt benne se tojás, se rizs. Csak ami kell. Fõzés közben sörözés, és utána is. Alvás szabad ég alatt, kiterített fóliákon. Idén már másodszor.

Másnap senkinek sem volt kedve gyalogolni, úgyhogy nagy alvás, nagy reggeli, beszélgetés, kártyázás, pancsolás. Még ebéd is volt, ami reggelrõl maradt. Jócskán a délutánban jártunk, amikor kigyalogoltunk a gyóni vasúti megállóhoz, és hazasuhantunk.

Köszönjük mindenkinek ezt az élményt, a teljes ellátást, és mindent!

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Fehér Márk, Fehér Mihály, Hasan Florin, Hriazik Adrienn, Hriazik Anett, Hriazik Attila, Kovács Csilla, Martinovics Norbert, Nagy Irén, Sárközi Ervin és Tóth István.