MAGUNKRÓL  CSOPORTKÉPEINK  TAGJAINK  TÚRANAPTÁR  BESZÁMOLÓK  ARCHÍVUM  EREDMÉNYEINK  LÉTESÍTMÉNYEINK  TÚRAKÖR KLUB  FILMJEINK  PANORÁMAKÉPEK  ÍRÁSOK  NAPLÓ  MÉDIA  JÁRÓFÖLD  LINKEK

(472.)  TÚRA ÉS FŐZÉS A PUSZTAVACSI ERDŐBEN

Időpont: 2015. március 28. szombat
Útvonal: Pusztavacsi Parkerdő - Strázsa-hegy - Leső-halom - Parkerdő

Annyira vártuk a jó időt, hogy egész héten nem győztünk örülni a 18-20 foknak, napsütésnek. Persze, ahogy lenni szokott, hétvégére elromlott kicsit az idő, szemerkélt szombat reggel és a nap se nagyon sütött egész nap, mégsem tántorított el minket attól, hogy eredeti terveinknek megfelelően, a pusztavacsi erdőbe vessük magunkat.
Miután kissé vontatottan, de megérkeztünk a tetthelyre, javában a délelőtt derekán, elindult a csapat többsége a Strázsa-hegyre és környékére vezető gyalogtúrára. Néhányan viszont maradtak, hogy ebédet főzzenek nekünk, és azzal várják visszaérkezésünket.
A kora tavaszi természet két világ határán kanyarog, csakúgy mint az ösvény alattunk. van, ami elmúlt, és nyomokban még megnézhető, tanulmányozható a növényzetben, mintegy tavalyi maradékként, másrészt már korai virágok, pattanó rügyek formájában jön az új élet, az új remény, hogy a nagy körforgás szellemében minden megújuljon és és mind együtt viruljon-vigadjon Isten kertjében.
Az út nem volt nagyon bonyolult. A merőleges nyiladékrendszerrel felszabdalt erdő szekérútjain haladtunk, egyszer jobbra, egyszer balra fordultunk. Ennek ellenére nem mondhatjuk, hogy unalmas vagy egyhangú lett volna, amit látunk. Egyik erdőtagban ugyan ronda akácos kopaszlott, viszont az ellenkező oldalon buckák hátán idősödő tölgyes mutatta nekik, hogy "még mi is itt vagyunk!"
Megjelentek a fűden az első kék ibolyák, a bokrok, fák rügyeztek, de szép volt a rengeteg zöld moha a kidőlt vagy elhalóban lévő fatörzsön, az öreg taplógombáknak pedig egész garmada csábított fényképezésre. A tervezett módon, nem elölről, hanem hátulról kerülve egy nyiladéknyit, egy kanyargós vadcsapáson emelkedtünk föl a Strázsa-hegy hosszan elnyúló hátára, csodaszép zöld füves aljú fenyvesben. Aki még nem járt itt, ne is gondolja, hogy majd elég fényképen megnéznie, mert reménytelen, hogy ezt fotó visszaadná. Hegyi túra érzés lesz itt úrrá az emberen.
Felérve a csúcsra, mely a maga 150 méterével a Duna-Tisza köze középső-felső részének legmagasabb pontja, először is szusszantunk egyet. Aztán körülnéztünk. Mindenhol zöld fű és fenyves. Nyugati irányban egy hosszan elnyúló, viszonylag mély völgy, a csúcson egy háromszögelési pont (ahogy szokott, ronda betonkockákból). Egy hatalmas tölgyfa, nem messze tőle egy kidőlt társa, elkorhadt belsővel; üreges teste alkalmas lenne 2-3 fő szállásának is, eső ellen is védene. Itt pihentünk majdnem fél órát, majd elindultunk vissza. Ekkor szóltak ránk telefonon, hogy kész az ebéd! Sietősre vettük, de még a babakocsit, amiben Villőt tolta szorgalmas apukája, át kellett segíteni néhány kidőlt fatörzsön, és még meg kellett nézni közelebbről a Borzlyukas-, és a vele szinte összenőtt Leső-halmot is.
Miután ez is megvolt, a Tál-halom mellett elhaladó utunkon, szűk óra alatt visszaértünk a pihenőhelyre.
Itt finom paprikás krumplival fogadtak minket a többiek, amit nagy részt meg is ettünk. Aztán üdítő, sütemény, beszélgetés, lődörgés. Mivel a napsütés csak elég gyengén és rövid időre tett köztünk látogatást, 3 körül fázni kezdtünk, az üldögéléshez kifejezetten hűvös volt már, így összepakoltunk és eljöttünk haza.
Összességében elmondható, hogy szép helyen jártunk, jó ebédet ettünk, társaink kedvesek és mosolygósak voltak ma is, és ez már maradjon mindig így. Sok ilyen és még jobb, szebb programot kívánok közös mindannyiunknak, és mindenkinek köszönjük a részvételt, vagy bármilyen jellegű segítséget!

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogné Amanda (Kecskemét), Balog Jánosné Terike (Kecskemét), Balog Szellő, Balog Zsolt (Kecskemét), Csonka Villő (Dabas), Csonka Zoltán (Dabas), Nagy Irén, Sutus Mónika, Szőke Tímea (Dabas) és Varga Istvánné Borika.

A parkerdő szélén Kipöffent pöfeteg tavalyról Hm... Mohaszőnyeg közelről Ibolya Taplócsokor
Gyalogharkály Ösvény a Strázsa-hegyre Bivakszállás a csúcson Strázsa sztárja Strázsa-hegy a másik oldalról Borzlyukas-halom
Leső-halom oldalában Nyárfás Sokadik halom Nevesincs-hegy Paprikás krumpli Cincér vendégünk is volt...