ZSÍROS-HEGYI TÚRA

Idõpont: 2009. augusztus 29. szombat
Solymár vá. - Solymár - Zsíros-hegy - Sziklás-hegy - Alsó-Jegenye-völgy - Solymár vá.

Kis csoportban, mint az óvodások, terveztük ezt a mai napot. Az érdeklõdés nem volt túl nagy, nem is tudjuk, miért, de nem is fontos. A lényeg, aki ott volt: az fontosnak tartotta, hogy eljöjjön, hogy egy jót gyalogoljon.
Gyalogoltunk is eleget. Solymár vasútállomásáról a falu fõtere és látnivalói még nem jelentettek nagy távolságot, viszont emelkedõsebb volt, mint gondoltuk. Az igazi kaptató a falu végétõl a Zsíros-hegyig ért minket. Bár ebbe se lehetett belehalni, azért szuszogtunk rendesen.
A Zsíros-hegyen pihenõ és kitérõ a Sziklás-hegy kopasz tetejére, pont mint télen. A táj most jobban megmutatta magát, a kevés párát leszámítva mindent láttunk, amit a Pilis elénk rakott.
A pihenõ és a bámészkodás után elindultunk lefelé. A Muflonitatót kihagytuk, mert nem voltunk szomjasak, és jólesett a kényelmes ereszkedés a solymári mûútig. Itt az úton átkelve, az Alsó-Jegenye-völgyben találtuk magunkat. A vízesés most folyt, nem úgy, mint télen, amikor is meg volt fagyva, a felhagyott kõfejtõ pedig valahogy barátságosabban fogadott, mint a téli mogorva kedvû. Csak az a kis szemerkélés az esõ részérõl, na az nem hiányzott. De kibírtuk.
Kiértünk a völgybõl, és a vonat közelgõ érkezése miatt a várat ezúttal nem látogattuk meg, hanem siettünk, hogy elérjük a pesti pirost. Késõbb jött, min hittük, de felszálltunk és hamar Pestre, majd onnan Lajosmizsére értünk.
Nem akarok már más túrák végén eldurrogtatott és agyonismételt közhelyeket írni, de aki nm volt ott, az tényleg sajnálhatja (nem akartam írni és mégis leírtam). Mert ha belegondolunk, hogy egy szép túrán veszünk részt, és nagyon tetszik az élmény, akkor mennyire sajnálnánk, utólag persze, ha kihagytuk volna. Na errõl van szó itt is...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Hriazik Attila, Kelemenné Barta Ágnes, Nagy Irén, Szõrös Anna, Török Mária és Varga Istvánné Borika.