TANULÓSZOBA A BÖRZSÖNYBEN

Idõpont: 2009. április 24. péntek
Nagymaros - Hegyes-tetõ - Remete-barlang - Nagymaros
Táv: 12 km

Az iskola felsõ tagozatos diákjainak délutánonként együtt gyakorlatozó csoportjának, a tanulószobának szerveztünk Mariann ötletébõl kifolyólag egynapos kirándulást, közösségformálás címszóval. Mariann választása Visegrádra esett, ezt egészítettük ki egy rövid, de kemény börzsönyi kapaszkodással.
Reggel, a vasútállomáson én vártam a gyerekeket, tizenhatójukat, mert Dávid és Tibike Felsõlajoson szálltak fel. 4.55-kor indultunk Pest irányába. Az út álmosan, bambán telt. A kölkök próbálkoztak, de nem nagyon engedtem, hogy kibontakozzanak.
Szûk két óra múlva értünk a Nyugatiba, Mariann már várt minket, együtt folytattuk Nagymaros felé, egy gyors átszállást követõen. Nagymaroson leszálltunk, és a templomot csak kívülrõl érintve nekiindultunk az országos kék Hegyes-tetõre vezetõ ösvényének.
A lakott területet meredek betonúton hagytuk el, innen árnyas fák alatt a leírhatatlanul szép Templom-völgyben szuszogtattam a túrázáshoz nem szokott puhányokat. Õk meg szuszogtak is, ahogy csak bírtak. Kisebb pihenõk után egy és negyed óra alatt értünk fel a Szent Mihály-hegy nyergén keresztül a Hegyes-tetõre. Itt hosszabb lazulás következett, a panorámában gyönyörködés a kilátóból, evés-ivás. A szemetet egyesek ott akarták hagyni, de utánuk vittük, és a túra végéig cipeltettük velük.
A Hegyes-tetõrõl a Remete-barlang következett. Persze nem ilyen egyszerûen, mert az oda vezetõ sárga háromszög jel helyenként k...ellemetlenül meredekre és bokát próbálóan harántra sikerült, jajgatott is, aki akart. Aztán végül csak odaértünk valahogy. A barlang elõtti tér nem is tér, hanem csak egy kisebb terasz, meredek sziklafallal, szinte szakadék szélén éreztük magunkat. A sziklákon gyíkok sütkéreztek, arcunkat a Nap égette, ami nem annyira hiányzott, de nem kívánság mûsor a túrázás közbeni idõjárás.
A Remete-barlang után alapos hullámvasutazásba kezdett az ösvény, minden erõnket kiszívta a meleg és a soha véget érni nem akaró le-fölözés, na meg persze a hatszáz méter addigra összeszedett szintemelkedés. Felnõtt, gyerek egyaránt fáradni látszott.
Nagymaros fölött A társaság egyik fele lemaradt, aztán elkeveredett, így csak a kompnál találkoztunk újra velük. A kompra egy keveset várni kellett, miután már kettõt lekéstünk, szóval elérkezett a gyerekek által már nagyon várt pillanat: a kompozás.
A visegrádi Mátyás-palota rekonstrukciója összességében érdekes, helyenként még szép is volt. Mire ideértünk már nem nagyon volt kedvünk nézelõdni, emeletrõl emeletre járni, szobáról szobára menni, de kibírtuk.
Végül nem maradt más, csak a visszaút a túlpartra, felszállás a pesti vonatra. Rákosrendezõnél a vonat megállt, mindenki leszállt, mi is, mivel a Nyugatiban bombariadót tartottak. Sebaj, volt fél óránk, hogy átérjünk Kõbánya-Kispestre, úgy, hogy azt sem tudtuk, hol vagyunk. De egy villamoson lógás és egy tizenhárom megállós metrózás után - két percen múlott! - csak elértük a lajosmizsei vonatot. Így már kilenckor otthon is voltunk, ami a másnapi balatoni kiruccanás elõtt nem kecsegtetett nagy alvással...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Balogh László, Börönde Tamás, Börönde Zsolt, Dani Dániel, Dorcsák Dávid, Dorcsák Tibor, Fábián László, Fekete Márk, Gerõcs Tamás, Joó Anita, Joó Kitti, Nagy Richárd, Nagy Zsolt, Orosz Norbert, Petõ Norbert, Petõ Roland, Sárdi Marianna, Seres Nándor és Takó Tibor.