(150.) HÁROMNAPOS KARANCS 1. / JUBILEUMI LEHEL-FORRÁS EMLÉKTÚRA

Idõpont: 2009. október 23. péntek
Salgóbánya - Lehel(Zagyva)-forrás - Zagyvafõ - Boszorkány-kõ - Salgó-vár - Salgóbánya

150. jubileumi túránk az erre a hétvégére szervezett háromnapos kiruccanás elsõ napja is volt egyben. Fõ programnak a Lehel-forrás emléktúra végigjárását, majd pedig szállásunkon, Somoskõújfaluban, egy kakaspörkölt-vacsora megfõzését és elfogyasztását terveztük.
A korahajnali kelés után 5-kor indultunk Lajosmizsérõl, hét autóval, ebbõl egy mikrobusz volt. Gabiék Tahiból közvetlenül Somoskõújfaluba jöttek, és kis különbséggel, minden gond nélkül, mindannyian meg is érkeztünk. Aggodalomra adott (volna) okot, hogy esett az esõ, de a kilenc után, Salgóbányáról startoló túra elsõ órájának végére elállt. A Zagyva-forrást - a "Lehel-forrás" névvel nem találkoztunk - gyorsan elértük, majd pedig némi eltévedés után sárban csúszkálva estünk be Zagyvafõbe.
A falunak csak a szélét érintettük, mint ahogy a turistaút is, és elõször enyhe emelkedõvel, majd pedig szinte függõleges ösvényen kapaszkodtunk felfelé a Boszorkány-kõre. Ezen a geológiai ritkaságnak számító csúcson tavaly is megfordultunk, csak akkor nem errõl jöttünk, hanem a jóval kényelmesebb Salgó-nyereg felõl. Fent sajnos semmilyen kilátás nem adódott, mert a köd, a pára nem engedte.
Mire átértünk a Salgó-vár romjaihoz, a hegyet Somoskõújfalu felõl elválasztó völgy is látszani kezdett, nem sokkal késõbb pedig már a Karancs is kidugta  nyújtózkodó lábát paplanja alól (õ maga még tovább lustálkodott).
A csoportkép-elkészítés és a vár bevétele után szinte leszaladtunk Salgóbányára, ahol az autókat hagytuk. Az ifjúsági tábor és Zenthe Ferenc Emlékház után a kocsmába igyekeztünk, egy jutalom italra. Itt ráadásul még annyi ingyen csokit is nyertünk, a papírokban elhelyezett "Gratulálunk! Nyertél!" feliratokkal, hogy szinte megsajnáltuk a tulajt.
Legurultunk a szállásra. Az iskolaudvaron, már elfogadható, enyhe idõben, nekiláttunk a pörköltfõzésnek, illetve az elõkészületeknek. Kiderült, hogy Emilke nem hozott elég hagymát, így arra kényszerültünk, hogy Ferivel és Andrással a kocsmában próbáljunk valakitõl szerezni. Egy öregúrnak fizettünk ugyan egy sört, de hagymát nem kaptunk tõle, egy másiktól viszont igen, még erõs paprikát is - két sörünkbe került.
Amíg a hagymára vártunk, addig egy hetvenes hölgy, aki éppen a törzsasztalánál törzsitalát fogyasztott, megkérdezte, hogy honnan jöttünk. Mondtuk neki, hogy Lajosmizsérõl. Erre azt válaszolta, hogy õ is dunántúli, csak õ Székesfehérvárról való. Amikor pedig egy helybéli felhívta a figyelmét, hogy Lajosmizse a Dunán innen van, egészen egyszerûen, szó nélkül inni kezdett.
Estére megérkezett a kilencedik autó is: Laci doki és családja, Kecskemétrõl, akik azért vállalták, hogy késõbb is hajlandóak utánunk jönni, mert a másnapra tervezett Hernád-áttörés túra, rajtunk kívül, õket is alaposan felcsigázta...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta András, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Gaál Anna (Kecskemét, Bertáné Kéri Katalin, Gaál Péter (Kecskemét), Hornacsekné Kucsera Ilona, Kisjuhász Karolina, Kövér Dániel, Lénárt György, Nagy Irén, Németh Lajos, Pálmai Norman, Révbéri Zsolt, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szörényi Anna, Szörényi Gabi, Szõrös Ádám, Szõrös András, Szõrös Andrásné Éva, Szõrös Anna, Szõrös Dániel, Szõrös Eszter, Szõrösné Székely Cecília, Török Mária, Treiber Emil, Treiber Gergõ, Úri-Kovács Ferenc, Úri-Kovács Nikolett, Úri-Kovács Richárd, Varga Istvánné Borika, Varga Lehel, Varga Zsombor, Vargáné Rátz Veronika, Veszelszki Dóra, Veszelszki Márk, Veszelszki Sándor és Veszelszki Vendel.