PMP MOZGALOM / ÜNNEPI ISASZEGI TÚRA

Idõpont: 2009. március 15. vasárnap
Pécel - Kápolna-hegy - Honvédsírok - '49-es emlékmû - Isaszeg - Gödöllõ vá.

Tavaly elkezdett hagyományainkhoz hûen, idén is '48-49-es emlékhelyen ünnepeltük március 15-öt. A nemzeti ünnep alkalmából koszorúzással egybekötött túrát szerveztünk Isaszegre, összekötve a Pest megye Turistája Mozgalom újabb szakaszával.
Az idõjósok megint tehetnének egy szívességet, ha erre rá lennénk szorulva - szerencsére nem vagyunk - mert hogy ezek miért kapják a fizetésüket, ha még azt sem tudják megmondani pénteken, milyen idõ lesz vasárnap. Szerintük napsütéses, valójában délelõtt felhõs, délutántól szemerkélõ, tartós esõ. Ennyit az idõjárásról...
Hosszú, majdnem négy hónapos szünet után ismét összejött egy kisebb buszra való jelentkezõ, tételesen harminchat ember, akikbõl három nem jött el, így csak harminchároman vágtunk neki a Pécelrõl kivezetõ aszfaltútnak. Húsz perc után jobbra letértünk, hogy Hársas felé menjünk tovább, ezúttal már a piroson. Így is lett. Az nem a major, sokkal inkább ismeretlenek hibája, hogy a gazdaság elhagyása után a jelzésünk egyik fáról a másikra eltûnt. Két lehetõség maradt: egy magánterületre hatolás (szerintünk itt vezetett a piros, csak a tulaj közben eltûntette a nyomokat), vagy egy jelzetlen, és úttal sem rendelkezõ dombra kapaszkodás után "amúgy toronyiránt" folytassuk. Utóbbi mellett döntöttem.
Ennek az lett az eredménye, hogy két órás bolyongás vette kezdetét szántókon, erdõszéleken. Egy vadászatilag bekerített területet kellett volna még vagy nyolc kilométeren keresztül tovább - ellenkezõ irányba, mint az jó lett volna - kerülgetnünk, de ez már sok volt. Kiadtam a parancsot: kerítést mászunk! Nem mindenki akart, voltak, akik féltek, ódzkodtak, de végül elég frappánsan átvetettük magunkat egy elzárt világba. Itt persze csak szag alapján tudtunk menni, mert még kilátni sem lehetett az erdõbõl, az ég borult volt, de hamarosan elértük a másik végét, ráadásul a Kápolna-hegy felõlit, és a '48-as honvédsíroknál lukadtunk ki (Az elkerített részen találtunk egy szép horhos fõjénél egy még szebb tölgy fa alatt egy ezeknél is szebb Mária-szobrot, amely alatt azonnal csoportképet készítettünk).
A honvédsíroknál történt emlékezés, áhítat után lementünk az isaszegi csata emlékmûvéhez, ahol szerettük volna egy Kossuth-nóta kíséretében intim hangulatban elhelyezni a Marcsika által idáig cipelt egyesületi koszorúnkat (amit egyébként Ircsike csinált és nagyon  szép lett), de 11 után éppen a himnusz hangjaira értünk le, és hatalmas tömeg volt a szobor körül, városi jegyzõ beszélt, így szerényen, csendben, észrevétlenül Marcsi, Melinda és Barbi odasomfordált hátulról, az emlékmûhöz, és elhelyeztük rajta tiszteletünk szimbolikus tárgyát.
Innen a falu széle következett, ahol kürtõs kalácsot ettünk, gumicukrot vásároltunk, aztán a vasútállomás mellett lévõ focipálya sport büféjében frissítettünk-ürítettünk. A Gödöllõig hátra lévõ tíz kilométerhez senkinek sem volt túl sok kedve, de becsületbõl nekiduráltuk magunkat. Kárpótolt szenvedéseinkért, a közben egyre kitartóbban szemerkélõ esõért az, hogy nagyon szép dimbeken haladtunk. Fél útnál találkoztunk egy G. Miklós nevû vadásszal, aki társával éppen kukoricát hozott a vadaknak, szóval beszélgettünk vele egy keveset, és kiderült, hogy ismerik Ottó bá öccsét, tehát ismét kijelenthettük: kicsi a világ.
Gödöllõre aztán ott hagyva csapot-papot, libalegelõn átvágva értünk be.  A kastélyhoz már csak kisebb csoportokra szakadva jutottunk, az esõ rendes áztatása közepette, így volt, aki még a kapun se nézett be, egybõl a busz biztonságot jelentõ melegére vágyott, arra, hogy két órahosszáig ne csináljon semmit a lábaival, csak üljön, egyen és bóbiskoljon.
Fél négykor indultunk el a vasútállomástól a külön busszal, és öt után nem sokkal értünk Lajosmizsére. Az út az átlagosnál csendesebben telt, sokan aludtak, és a gyerekek se  nagyon ugráltak. Hiába: 24 kilométer az 24 kilométer. Még egy ilyen szép ünnepnapon is.

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Dorcsák Dávid, Dormány Tamás, Fehér Rózsa, Hornacsekné Kucsera Ilona, Hriazik Attila, Kanyik Barbara, Kanyik Imre, Kovács Edit, Kovács Natália, Kovács Rebeka, Kövér Dániel, Kövér Ferenc, Krasnyánszki Róbert, Kun Ádám, Kun Vivien, L. Kovács Melinda, Nagy Irén, Németh Anna, Németh Lajos, Németh Lajosné Marika, Németh Marika, Révbéri Ottó, Révbéri Zsolt, Sárközi Ervin, Szikora Dávid, Szikora Marcell, Szõrös András, Szõrös Anna, Szõrõsné Székely Cecília, Török Mária, Treiber Emil és Varga Istvánné Borika.