(157.) LAJOSMIZSEI HATÁRJÁRÁS 1. / NAGYKŐRÖSI HATÁR

Idõpont: 2009. november 29. vasárnap
Ceglédi úti megyehatár - Nagykõrösi határ - Hármashatár - Kecskeméti határ -  5-ös út

A kan kutyák nehezen békültek össze egymással, de végül csak megoldódott valahogy. Amúgy egy fárasztó, de hangulatos napot töltöttünk határjárással Lajosmizsén, és találtunk is bõven régi és még régebbi határjeleket.
Kényelmes, szinte arcpirítóan késõi idõpontban, negyed kilenckor találkoztunk a Kollégiumnál. Váratlanul megjelent Dömötör Zsolti is Kecskemétrõl, hogy szakmailag emelje a határjárás nívóját (sokat jár Lajosmizsén, ért a térképekhez és van GPS-e is).
A ceglédi busz fél után indult, és háromnegyed után ért a megyehatárra. Andrásék kocsival kivitték a kutyásokat és az ebeket, közben a Tanya büfében egy feles is becsúszott, András-nap apropóján.
Kilenckor indultunk neki a nagykõrösi határdûlõnek. Rögtön az elején már régi határoszlopot találtunk, majd utána annyi halmot, betonjelet és további faragott köveket. Az idõ kezdetben még napos volt, de hamar beborult, sûrû köd ereszkedett ránk, és fázni kezdtünk. A hangulatunk azonban jó maradt, és a kezdeti lassulás után kezdtünk belendülni.
A tájon semmi életnek nyoma nem volt. Tanyák romosak voltak, egyben éltek csak, az is az összedõlés határán. Voltak azonban gombák: téli fülõke csokorban, tuskókon. A fûben piros, sárga, narancsszínû galambgombák, elöregedett õzlábak, és egy nagy fán nyitott tenyérnyi késõi laska, szintén jelentõsebb mennyiség. Ez utóbbiból szedtünk is, és Ircsike délután ebbõl fõzte a gombalevest (ma, mikor e beszámolót írom, még élünk, szóval nem volt mérgezõ).
Egyszer csak Éva autóval elénk vágott, és hozott egy kis melegítõ folyadékot, valamint hazavitte Mufurcot és Ircsikét, mert õnekik elég volt a gyaloglásból (vagy inkább a rossz idõbõl). Kár, hogy nem vártak még egy kicsit, mert mire hazaértek, már száz ágra sütött a Nap, és szabályosan melegünk lett. Megérkezett az elõre beharangozott, tavaszias kirándulóidõ.
A hámashatár elõtt a Fehér család várt ránk, és egy fél órás beszélgetést rögtönöztünk velük, az alsólajosi földrajzi helyekrõl és a régi életrõl. Volt egy-két vérfagyasztó sztori, majd egyszer felgyûjtjük õket diktafonra is, hogy közkinccsé válhassanak.
Az idõ továbbra is szép maradt, de feltámadt a szél, és megint erõsen hûvöset éreztünk. Mentünk, ahogy bírtunk, mert a fél hármas kecskeméti buszt el akartuk érni, és fogyóban volt az idõnk. Aztán valahogy csak elértük, a kutyákat pórázvégre kaptuk, Zsoltitól elbúcsúztunk, mert õ még tovább vizsgálódott, és a Petõ-tónál letérve a határvonalról, az 5-ös úti buszmegállóhoz mentünk.
A buszút rövid volt és kényelmes. Leszállván, mindenki hazament valahogy, én Borikát hazadobtam, Danika meg meghívatta magát hozzánk ebédre: gombaleves (szedett anyagból), húsos tészta és torta.
A nap összességében jó volt, az idõ csak részben. Azonban nem ment el senki kedve attól, hogy januárban folytassuk a határjárást, mert látnivaló és jó társaság akkor is lesz majd, mint ahogy erre a napra is jutott mindkettõbõl.

Mindenkinek mindent köszönünk, és jó pihenést kívánunk!

Ezen a napon együtt túrázott: Afi kutya, Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Dömötör Zsolt (Kecskemét), Mufurc kutya, Nagy Irén, Németh Lajos, Szõrös Ádám, Szõrös András, Szõrös Dániel, Szõrös Eszter, Torkos kutya, Török Mária, Úri-Kovács Ferenc, Úri-Kovács Nikolett, Úri-Kovács Richárd és Varga Istvánné Borika.