(111.) TÚRA A CSÍKI-HEGYEKBEN

Idõpont: 2009. május 7. csütörtök
Budaörs - Huszonnégyökrös-hegy - Sorrento - Csacsi-rét - Makkosmária - Végvári-szikla - Kõ-hegy - Budaörs

Marika elhatározta, hogy idén elviszi az osztályát kirándulásra, de szerette volna a segítségemet kérni: egyrészt a túra vezetésében, másrészt a csapat regulázásában. Választásunk, a közelsége miatt a Budai-hegység egyik alig ismert részére, a Csíki-hegyekre esett, ahol egy mindenki által teljesíthetõ távnak és nem túl erõs emelkedõnek/ereszkedõnek vágtunk neki.
Indulás a Kollégium elõl reggel hat után egy kevéssel volt, és sajnos, hétköznap lévén, kifogtuk a pesti reggeli csúcsforgalmat. Csak háromnegyed kilenckor szálltunk ki Budaörösön, meg sem álltunk közben, ez az alig 100 kilométeres útra nézve nem valami hízelgõ átlagot jelent.
A lényeg, hogy csak odaértünk. Kocsma a faluban nem volt(!), ezért egy boltban kaptunk kávét, az erdõszélen vécéztünk, és melegedõ idõben, de szinte viharos szélben vágtunk neki a a Huszonnégyökrös-hegy kaptatójának. A társaság kevésbé túrázós fele (kb. 18 ember) erõsen kétségbe volt esve, hogy sok ilyen lesz-e még. Mondtam, hogy ez semmi, de õk nem így gondolták.
Megcsodálva a kilátást (a szél majdnem leszaggatott a hegy tetejérõl), tovább indultunk a Sorrento romantikusnak ígérkezõ szikláihoz. Itt sem volt kisebb a szél ereje, sõt, viszont tényleg szépek voltak a sziklák. A gyerekek másztak, hogy kell. Tartottunk némi pihenõt, ettünk-ittunk, még egy kis homok is jutott a szánkba. Leereszkedve a magaslatról nekivágtunk a Csacsi-rétig hátra lévõ négy kilométernek, amit egy óra alatt le is tudtunk. Anyukák és nagymamák becsületére legyen mondva, utcai cipõben, papucsban(!) is tartották a 4km/órás átlagot.
A Csacsi-rét elõtt nem sokkal már delet harangoztak, a makkosmáriai kegytemplomban is, jól hallható volt a harangok zúgása. A réten aztán két órás pihenõ következett, amolyan ebédszünet, amit kísérleti jelleggel, most elõször tartottunk. Hát, azt hiszem, bevált. A felnõttek örültek, hogy elheveredhetnek a füvön, én néhány gyerekkel tüzet raktam, elõkészítettük a nyársbotokat, szalonnát, hagymát, krumplit. Hamarosan lett parázs is, jót ettünk a parázsban sült hozzávalókból és a pirított kenyérbõl, sült szalonnából. Voltak, akik egy órát  töltöttek el azzal, hogy egy kilátást nem nyújtó magaslatra rohangáltak le-föl, "mert az olyan jó meredek".
Két óra után egy kicsivel elindultunk visszafele. A szél elállt, a Nap egyre jobban égetett, nem esett jól a nagy melegben az újabb emelkedõk megmászása, de valahogy, igaz eléggé szétszóródva, de Budaörs határába értünk. Itt olyan sziklás kupacok látványa fogadott, amit kép vissza nem adhat. A társaság egyik, nagyobbik fele a faluba ment, hogy frissítse és kipihenje magát, néhányan pedig, szinte sziklamászó erényeket csillogtatva, nekivágtunk a Kõ-hegy meredélyének, tetején a Kápolnával és a kereszttel. Ezeket már reggel is láttuk a buszból, csak nem hitték el, hogy a túra végén még ide is felmászunk.
Fent gyönyörû kilátás, nagy szél, napsütés, szabadság, boldogság, béke. Rosszul esett  itt hagyni, mint ahogy a túra elején még nyavalygók is sajnálni kezdték, hogy véget ért a mai program, mert szívesen vágtak volna neki még egy hegynek, szívesen gyalogoltak volna még kilométereket, de mára nem rendelt többet az Ég.
Máskorra viszont tartogat még egy-két felejthetetlen kalandot, ha elég nyitottak vagyunk arra, hogy megismerjük a világot és
benne felfedezzük önmagunkat.

Ezen a napon együtt túrázott: Bach Bence, Bachné Léber Mária, Balog Csaba, Baranyi Ferenc, Beliczai Mihály, Duduj Zsolt, Fehér Ferenc, Fehér Ferencné Marika, Fehér Márk, Fehér Mihály, Fekete Lajosné Ilonka, Gazdag Viktória, Hardi Szabó Klaudia, Huber Dóra, Juhász Mária, Kisjuhász Nikolett, Kövér Dániel, Kövér Ferenc, Kövér Kinga, Kuru Tamás, Mártai Daniella, Móricz István, Pető Norbert,  Pető Roland, Prigyeni Zsolt, Révbéri Zsolt, Száraz Kornélia, Szeibert Anikó, Szõrös Dániel, Szõrös Dánielné Éva és Szuhányi Zoltán.