(133.) HAT NAPOS ZEMPLÉNI KÉKTÚRA 4.  / AUTÓS TÚRA

Időpont: 2009. augusztus 5. szerda

Pálházáról Sárospatak felé útba esik Széphalom. Mivel többen is voltunk, akiknek érzékeny pontja a magyar nyelv, így nem hagyhattuk ki a Magyar Nyelv Múzeumát, és persze a fõhajtást a legnagyobb nyelvújító: Kazinczy Ferenc sírja elõtt. Nem is hagytuk ki.
Innen a Rákócziak õsi fészke, a magyarországi reneszánsz legnagyobb bázisa: a sárospataki vár következett. Itt kicsit több idõt töltöttünk el, mint kellett volna, de elég nagy az objektum, és ha már itt voltunk mindent meg akartunk nézni. Dunántúli szakosztályunk nem volt elájulva a kastély berendezésétõl, nem csak õk nem, a Vöröstorony sem vágott bennünket a földhöz, de azért ez is egy olyan hely, amit egyszer meg kell nézni, kétszer meg minek.
És mit tehet még az ember, ha a híres Hegyalján jár, a társaság tele van jó kedélyû jó ivókkal? Keres magának egy pincét, és szerez a vacsora mellé valami finomat. Tolcsván ez sikerült is, 600 FT/liter áron. Több fajta hegylevet is beraktároztunk. Volt, aki még hazavitelre is vásárolt.
Tolcsváról nagy kerülõvel, Vizsoly felé mentünk vissza Pálházára, nem titkoltan azért mert várt még ránk aznap egy másik magyar kultúrtörténeti emlékhely: a helyi templom és benne az elsõ teljes magyar Bibliafordítás. A templomban csak sutyiban tudtam egy képet csinálni, a Biblia is megvolt. Már csaknem szürkült, amikor elindultunk vissza a szállásra, és vacsorára éppen vissza is értünk.
Kevéske és elég gyenge minõségû vacsoránkat ma is ki kellett egészíteni, mert különben éhen halunk az óvodások számára is karcsú adagoktól, így a Tolcsvait is volt mihez meginni.
Annyit nevettünk, hogy szinte egyetlen nagy egészben oldódtunk fel, a szeretet nagy egészében. Mindenkibõl elõjött a gyerek, kortól függetlenül, és így teljesen egyenrangú félnek tekintettek minket a kölkök is, nem voltunk olyan felnõttek, hanem valódi gyerekek - és ez ugyancsak kortól függetlenül, de nagyon jól tud esni mindenkinek. (De mi az a fitymatokány...)

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Hriazik Attila, Kocsis Gabriella, Kovács Edit, Kovács Natália, Kun Ádám, Nagy Irén, Sárközi Ervin, Szörényi Anna, Szörényi Gabi, Szõrös Anna, Szõrös Dániel, Török Mária, Varga Istvánné Borika, Varga János, Varga Lehel és Vargáné Rátz Veronika.