(145.) ALFÖLDI KÉKTÚRA BÁCS-KISKUN MEGYE / BAJA - SÜKÖSD TÚRA

Idõpont: 2009. szeptember 27. vasárnap
Baja buszállomás - Türr-kilátó - Duna-híd - Érsekcsanádi üdülõtelep - Ósükösdi turistaház - Sükösd

Tíz fõs csapatot sikerült összetrombitálni arra a remek programra, amelynek gerince az Alföldi Kéktúra 850 kilométerének végigjárása lenne. Ennek elsõ lépése a Bács-Kiskun megyei szakasz teljesítése, hat részre bontva.
Elsõ alkalommal Sükösdre mentünk két autóval, majd a bebuszoztunk bajára. Innen indultunk neki a távnak. Igen ám, de a KÉK a Duna-hídnál jön át a Dunántúlról, és a buszállomás innen még négy kilométer. És ha már városban kellett gyalogolnunk, nem akartunk toronyiránt, hanem kicsavartunk a Sugó és a nagy Duna összefolyásánál emelt Türr István-kilátóhoz. A kis kitérõ nagyon megérte, és nem a szerelmes-lakatok miatt, hanem az elénk táruló, végtelen látványtól. A Duna Õfelsége úgy kanyarodott és tûnt el dél felé a látóhatáron, mintha az erdõsáv mögött lefolyna a Földgolyóról és hatalmas vízesést ugorva a világûrbe akarna zuhanni.
Hagyjuk a romantikát, menjünk tovább. A folyó mellett haladtunk tovább  hídig - a hajóroncsok látványa nem volt valami szívmelengetõ, de Rejtõt eszünkbe juttatta -, és tartottunk egy rövid uzsonnaszünetet.
Ami ezután következett, azt egy élten át emlegetni fogjuk. A napi 25 kilométeres távból 20-at betonon kellett megtennünk.  A legunalmasabb és legfárasztóbb rész a Duna gátján haladás volt. Azt hittük sose érünk Ósükösdre, de azért ezt is megértük (közben még üdítõztünk egyet a hangulatos csanádi üdülõtelep nyitva tartó kocsmájában).
A turistaháznál életnek semmi jele. Az ablakpárkányra szerencsére kitettek 10 db igazoló matricát, mi pont ennyien voltunk, elvettük mind. reméljük, más nem jött ezen a napon, mert az üres kézzel távozott.
Az Anna-kápolnáig bírták a túratársak türelemmel. A hely szép volt, az odavezetõ út a csatorna partján szintén hangulatos, de a kápolnától már senki sem akart tovább menni. Egy kis túravezetõi odahatás és rugalmas váltás után mégis sikerült teljesíteni a napi penzumot.
Hullafáradtan, dagadt lábakkal szálltunk autóinkba, és villámgyorsan hazavezettünk. Szerettünk volna mihamarabb pihenni, és elfelejteni a Baja-Ósükösd közötti kínzókamrát...

Ezen a napon együtt túrázott: Balog Csaba, Berta Bálint, Berta János, Bertáné Kéri Kati, Hriazik Attila, Kelemenné Barta Ágnes, Lancsa Józsefné Erzsike, Nagy Irén, Török Mária és Varga Istvánné Borika.